Van Chama naar Santa Rosa NM

Wat een heerlijke cabin hadden we gisteren, een super groot bed, wat gedateerd, maar erg schoon en voorzien van alle gemakken. Vanmorgen ons eigen ontbijtje gemaakt, lekker eitjes gebakken op een geroosterd broodje. Daarna op pad, eerst weer even tanken en toen via weer een prachtige route door de bossen naar Las Vegas New Mexico, het eerste stuk waren er heel veel kleine beestjes die rechtop zaten als stokstaartjes maar dan de grote van een eekhoorn, we denken dat het prairie hondjes zijn, alleen lastig op de foto te zetten. Daarna best veel herten en elanden gezien, en toch weer een hoop sneeuw in de bergen, weer een ander soort berg, ook weer erg mooi. Wat ons opviel dat er erg veel bomen verbrand waren in bepaalde delen van het San Juan forest, erg triest om te zien.

Vervolgens kwamen we in een lager, vlakker gebied, en zijn we vanuit Colorado, New Mexico ingereden, en kwamen langs Earthship Biotecture, dit zijn huizen die gemaakt zijn van natuurlijke of afgedankte materialen en zoveel mogelijk voorzien in eigen energie behoefte. Ze zagen er apart uit, zie de foto’s. Wel grappig om dit in the middle of nowhere tegen te komen, daarna doorgereden naar Taos, een stad met heel veel echte Mexicaanse huizen. Nog even een rondje Walmart, gewoon omdat we dat een geweldige winkel vinden, ik ook moest plassen 😂.

Daarna doorgereden naar Santa Rosa in New Mexico, langs de route 66, die we morgen verder gaan volgen, we houden toch onze oorspronkelijke route aan, maar houden het weer in de gaten, in ieder geval een app geinstalleerd die weer waarschuwingen geeft. Vooralsnog ziet het er goed uit, de temperatuur hier is nu ongeveer 23 graden, dus erg aangenaam.

Iedereen een gezellige koningsdag morgen. 🥳🥳

Frank

Jullie ook een drank volle koningsdag 😂😂🍾👍

Piet

Super leuk om jullie avonturen te volgen onder het genot van een bakkie met oranjetompoes😀

Jeanette

Mooie natuur! Die beestjes die je omschrijft zijn goofers (vertelden ze ons). Te schattig zijn ze.
Kijk je uit met al die sneeuw, voor je het weet heb je een ski-duim! 😂 flauw…

Edgar en Terry van Vliet

Haha, Frank we nemen zeker een of meerdere borrels op de koning,
Jeanette, ik maak alleen de foto’s, van de sneeuw en Edgar in de sneeuw, blijf er zelf uit 😂😂