van Marshall naar Fort Worth, Stockyard

Gisteravond heerlijk gegeten bij de japanner, geen sushi, maar een warm gerecht met garnalen en steak, erg lekker, maar weer veel te veel natuurlijk voor ons. Dus meegenomen en misschien eten we het vanavond op, we zien wel.

Vanmorgen na het standaard bakkie koffie/thee naar het ontbijt, ze hebben hier wafels, die je zelf vers kunt maken, in de vorm van Texas, geinig. Daarna de auto in voor een korte rit naar Fort Worth, onderweg eerst weer even tanken, en op weg. Ook de route over de snelweg is gewoon mooi, groene velden, mooie gele bloemetjes en een zonnetje. De temperatuur liep al snel op naar de 28 graden. Rond 12 uur waren we bij het hotel en we konden gelukkig al inchecken, dat is altijd lekker dan hoef je niet met een volle auto naar zo een bezienswaardigheid toe. Alles in de kamer gezet, en even afgekoeld, wat gedronken, het is inmiddels 32 graden.

En daarna door naar de Stockyards, dat is 5 minuten van het hotel dus daar waren we zo, de auto geparkeerd op een van de parkeerterreinen, dan denk je dat Amsterdam duur is, hier kunnen ze er ook wat van. Vervolgens door het Stockyard station, waar allemaal winkeltjes en restaurantjes zitten, overdekt naar de Exchange Av, daar komen straks de Longhorns langs lopen. We hebben de straatjes doorgelopen maar helaas was de hal van de veiling dicht, blijkbaar is er van het weekend een rodeo, en daar waren ze van alles voor aan het opbouwen. Tijdens de wandeling kwamen we in een soort opname terecht in een echte studio, van een of andere oude country zanger, Ray, van Ray’s Roadhouse, even zitten kijken en een filmpje gemaakt, was grappig om mee te maken en even kunnen afkoelen 😂.
Het is zeer rustig in de Stockyards, dat schijnt op doordeweekse dagen in het voorjaar meestal te zijn Vrijdag, zaterdag en zondag is het altijd druk, en nu waarschijnlijk helemaal ivm de Rodeo. Wij vinden dat niet heel erg, nu kun je overal rustig rondkijken. Inmiddels zijn we bijna gesmolten dus even een tentje binnen waar we een hotdog en een drankje hebben genomen, en ivm de hitte toch maar even binnen opgegeten. Daarna met het drankje buiten nog even in de schaduw gezeten. Toen nog een overheerlijk ijsje gehaald en naar de plek gelopen waar de longhorns langskomen.

Wauw wat een indrukwekkende beesten, gigantische hoorns, ze werden door een groep cowboys door de staten geleid, van te voren was er een soort commentator/omroeper, die had de regels doorgegeven, en vertelde via speakers op straat een verhaaltje over hoe de longhorns daar gekomen waren.
Na de optocht, die niet heel lang duurde, zijn wij nog even door het Stockyard station gelopen om wat leuke souvenirs te kopen en door naar de auto, het was 40 graden in de auto, beetje warm, snel naar het hotel om af te koelen en bij te komen van weer een prachtige dag.

Morgen een behoorlijk lange rit naar Lamesa, onderweg naar o.a. Roswell, zullen we aliens gaan zien ?👽👽

Sonja

Wat een mooi verslag weer, van jullie prachtige reis.🇺🇸😄