van Long Beach naar Livonia

Gisteravond weer heerlijk gegeten aan de boulevard in Long Beach, en een prachtige zonsondergang gezien. Vanmorgen na ons bakkie koffie op de kamer, ontbeten, uitstekend ontbijt in een zeer goed hotel.
En weer onderweg nu naar de Ragin Cajun Airboats iets buiten New Orleans, we hadden de afgelopen dagen langs de weg al een aantal dode krokodillen gezien en hoopten nu levende te zien. Het was ongeveer 1,5 uur rijden en rond 11 uur kwamen we op de locatie, helemaal leeg, dus wij dachten dit is gesloten, maar nee hoor, de deur was open en we konden tickets kopen voor de tour van 12 uur, alleen voor de 6 persoons boot moesten we naar een andere locatie een kwartiertje rijden. Daar aangekomen was het gelukkig wat drukker, en rond 12 uur zijn we vertrokken, onze schipper was fulltime sheriff en deed dit erbij, hij droeg ook een groot wapen onder zijn t-shirt. Wat een geweldige ervaring was dit, we zaten met een moeder en twee zoons in de boot, en die airboats gaan razendsnel over het water, ik heb een paar filmpjes gemaakt, weet niet of ik die op deze site kan zetten, ga het wel proberen. we hebben een groot aantal krokodillen gezien, die ook gevoed werden dus kwamen ook naar de boot toe, gaaf om te zien.

Daarna via de Plantation Alley (route langs de mississippi waar vroeger veel katoen en suiker plantages zaten) naar ons volgende hotel gereden, waar we een aantal plantages hebben gezien, we hadden geen zin om deze te bezoeken, maar de route was weer prachtig, langs de mississippi, die je helaas niet veel ziet, aangezien je onder langs de dijk rijdt. Bij een ferry konen we de dijk op en zag je de Mississipi rivier, die echt heel breed is, er kwam nog een zwerver jongen naar ons toe, die wilde een lift, hebben we maar niet gedaan 😂. Onderweg ook nog een vosje gezien die liep daar langs de weg, verder gigantisch veel industrie, chemische fabrieken, methanol en ook hele grote opslagtanks zeker 100 als het niet meer is.

Het was weer een prachtige dag gemiddeld 30 graden, dus airco in de auto is wel erg lekker. Morgen gaan we dwars door Texas richting Fort Worth.

Frank

Prachtig verhaal en die moerastrip👍