New Orleans vanuit Long Beach

Vanmorgen redelijk laat opgestaan, eerst uiteraard een bakkie op de kamer en daarna ontbijten, een uitstekend ontbijt in dit hotel. Vervolgens op weg naar New Orleans, alles uit de auto gehaald, ivm inbraken in de auto waar we over gehoord hadden. Onderweg werd het weer steeds slechter en het werd kouder, en natuurlijk onze jassen ook uit de auto gehaald, lekker slim, wij hadden er op gerekend dat het warm zou zijn. Maar goed toch doorgereden en auto geparkeerd vlakbij the French Quarter, aan de overkant in een winkeltje twee parapluโ€™s gekocht en de French Quarter in. Ondanks de regen toch erg leuk om te zien,het was wel rustig op straat maar in iedere kroeg/tent, zit wel iemand muziek te maken, soms zo hard door elkaar heen, geweldig. Bij de Tipsy Trumpet een cocktail gedronken, zat een oudere man op een piano, en hij wilde van iedereen weten waar ze vandaan kwamen, hij speelde ook verzoek nummers en we staan ook op een gezamenlijke foto, die ergens op hun site komt, deed hij erg leuk die man, alleen het is overal zo koud door de airco en daarbij een beetje nat van de regen maakte het niet aangenaam, maar van de cocktail werden we wel weer warm ๐Ÿคช๐Ÿ˜‚.Uiteraard de Bourbonstreet doorgelopen, goed opletten want je breekt zo je enkels, gaten in het beton, putdeksels die ontbreken, beetje shabby allemaal helaas, veel zwervers. Verder zien de straatjes er super leuk uit met al die balkonnetjes. De French Market over gelopen, allerlei eet en drink tentjes en heel veel verschillende zaakjes met souvenirs en hoeden, kleding, van alles en nog wat. Daarna naar de Mississippi gelopen waar een paar radarboten liggen waar je een tocht op kunt maken, gaan wij niet doen vandaag.

Uiteindelijk zijn we weer bij de auto uitgekomen, gelukkig was het gestopt met regenen en werd het alweer warmer, terug naar het hotel gereden, onderweg even een Taco gegeten bij TacoBell, altijd lekker ๐Ÿ˜‹ en nog een flesje drank gehaald, dat gaat ook erg snel deze valantie ๐Ÿพ๐Ÿคช.

Morgen gaan we een tocht maken met een airboat door de moerassen van Louisiana en gaan we een stukje van Plantation Alley doen, dat is een route langs oude plantages.

Frank

Gaaf jullie zijn alcoholisten ๐Ÿพ๐Ÿพ๐Ÿพ๐Ÿ‘