Van Monument Valley naar Dolores, via het Mesa Verde NP

Vanmorgen weer ingepakt om het prachtige Monument Valley te verlaten, na het vertrouwde bakje koffie en een yoghurtje weer op weg. Via het 4 statenpunt (Utah, Arizona, Colorado en New Mexico) naar het Mesa Verde National Park. Het 4-statenpunt zijn we langs gereden, dat stelde echt niets voor, maar we moesten wel 8 dollar pp betalen om ernaar toe te mogen, haha, hadden we geen zin in, echt niet de moeite waard. Vervolgens in Cortez naar de Walmart, we moesten weer wat boodschappen hebben, water, biertjes, snoepjes voor onderweg en we hebben wat kleding gekocht, Edgar een joggingbroek en twee dunne shirts, en ik een korte spijkerbroek en een dun shirt. Morgen even een hotel zoeken met mogelijkheid om te wassen, kunnen we gelijk ook nog wat andere wasjes doen. Daarna heerlijk gebruncht bij de Denny’s, en onderweg naar het Mesa Verde Park, dit staat bekend om zijn bergen met daarin uitgehouwde huizen, en dorpjes, ongeveer 700 jaar oud. Dat was grappig om te zien, maar de bergen vonden we lang niet zo indrukwekkend als Bryce en Zion.

We zitten nu in ons motel in Dolores, is een combinatie van motel, huisjes verhuur en camping voor RV’s. Echt een klein gezellig motelletje aan de Dolores River. Morgen gaan we de Rocky Mountains in, de million dollar highway volgen.