Van Torrey, via Capitol Reef NP, naar Monument Valley

Wat treffen we het met het weer, de temperatuur is gemiddeld rond de 24-25 graden, morgen zal het rond de 28 graden zijn waarschijnlijk en de nachten zijn fris dus we slapen heerlijk hier.

We zijn zoals elke morgen opgestaan met een heerlijk bakje koffie, en Edgar heeft de samenvatting van de formule 1 in China gekeken, en ja hoor Max doet het gewoon weer.

Daarna ingepakt en ons klaar gemaakt voor weer een geweldige rit door de bergen, wat een hoop verschillende soorten, kleuren, vormen bergen heb je hier, bijna iedere mile wel een ander uitzicht. Bij een stop onderweg nog even staan praten met een Amerikaanse man, Peter, die veel te vertellen had over de plek waar we stonden, hij was in z’n eentje onderweg en kwam daar al sinds zijn jeugd, hij heeft nog een foto van ons samen gemaakt, super aardige man.
vervolgens onderweg een afslag gemist, dus de volgende genomen, bleek een dirt road, zand en diepe kuilen, ik weet niet hoe scheef we gingen maar was wel heftig, Edgar vond het geweldig, ik wel een beetje spannend, uiteindelijk weer op de asfaltweg gekomen, zonder brokken en door. De auto is nu niet meer zwart maar grijs/rood van het stof. De weg vervolgd en ineens een bord, de volgende 4 mile een gravelweg met een daling van 10% of meer en haarspeldbochten, het was echt een prachtig gezicht ineens van een hoge berg een dal in. Ik zat wel even met samen geknepen billen, ik ben niet zo van de hoogtes, maar we zijn goed beneden gekomen, wat een topchauffeur heb ik πŸ₯°.

In het dal verder gereden nog een tussenstop gemaakt in De Valley of Gods, waar je verschillende mooie toppen kunt zien, en de hele bergkam waar we naar beneden zijn gekomen. Weer verder door en dan verschijnen ineens de bergen van Monument Valley, zo imponerend, uiteraard langs het Forrest Gump punt gereden, waar mensen midden op de weg een foto gaan maken, ook al komt er verkeer aan, levensgevaarlijk, hebben wij maar niet gedaan. Even langs de supermarkt hier bij Gouldings Lodge, wat te drinken en eten gehaald en ingecheckt.

We blijven 2 nachten hier en gaan morgen een tour in Monument Valley maken, als het goed is kunnen we de zon morgenochtend op zien komen vanaf ons balkon, wat hebben we een geweldig uitzicht hier.

Wilma

Geweldige reis, zeg, leuk om te lezen πŸ‘πŸ˜˜