van Santa Rosa naar Amarillo

Vanmorgen rond 9 uur vertrokken voor een korte rit van ongeveer 2,5 uur, via de snelweg. Voor het ontbijt waren we te laat, dus na een bakkie koffie gaan rijden, en onderweg een yoghurtje gegeten. Het reed prima door, erg veel vrachtwagens op de weg viel ons op. Vlajk voor Amarillo heb je de Cadillac Ranch, daar staan 10 oude Caddilacs in het zand rechtop en blijkbaar mag iedereen daar met en spuitbus verf op spuiten, gevolg minmaal 10 cm verf op de auto’s, ziet er wel leuk uit, een klein texas magneetje gekocht als aandenken en door naar ons motel the Big Texan motel, gekoppeld aan het Big Texan steakhouse, waar we uiteraard vanavond gaan eten.

Vandaag hebben ze weer een uur van ons gepikt, we zijn weer een tijdzone overgegaan van New Mexico naar Texas, was het ineens 11 uur ipv 10 uur. Maar goed we konden vroeg inchecken de kamer was al klaar, echt in Texas stijl, veel hout, koeienhuid aan de muur, geweldig, zelfs de badkamer is met hout.

Vervolgens zijn we via de Walmart, even biertjes en een donut halen, naar het Palo Duro State Park gereden, dit staat bekend als de kleine Gran Canyon, ook weer een prachtig park, veel recreatie mogelijkheden, waar de locals gebruik van maken. Rondje door het park gemaakt, temperatuur liep op naar 28-30 graden, heerlijk.

Terug naar het motel en even relaxen. Vanavond aan de steaks, nu even het weer kijken voor morgen of we doorrijden of een andere route nemen.

Frank

Lekker grote stukken vlees eten πŸ—πŸ–πŸ˜