van Memphis naar Vicksburg

Gisteravond in het hotel gegeten in EP’s bar en grill, onder het genot van uiteraard Elvis muziek, ook als je de TV aanzet kom je op het Elvis kanaal waar 24 uur per dag concerten en films uitgezonden worden, geweldig.

Vanmorgen heel relaxed opgestaan, met een bakkie koffie, en rustig ingepakt, hotel voor vanavond is in Vicksburg, Mississippi, en we rijden daarheen via een weg langs de Mississippi rivier. Weer een heel ander landschap, vlak en heel veel akkerlanden, komen weinig verkeer tegen. Het is wat saaier dan we gewend zijn (misschien een beetje verwend), de Mississippi rivier zie je amper, maar we zien na verloop van tijd wel erg mooie meren, en watertjes, dus echt de moeite waard weer. Onderweg zien we ook nog een groot zwart beest dood langs de weg, was een wildzwijn, die hadden we nog niet gezien, dood of levend. Als je die tegen je auto aan krijgt is hij volgens mij total loss. Veel verlaten huizen en winkels zien we ook onderweg in de dorpjes die we tegenkomen, maar ook weer prachtige landhuizen, groot contrast weer. Wij vermoeden dat ze huizen die niet meer voldoen, niet afbreken (kost geld) maar gewoon een nieuw huis bouwen. Aangekomen in Vicksburg even langs de Walmart uiteraard, en inkopen gedaan en toen door naar het hotel, maar dat ging niet helemaal goed, waar we naartoe gestuurd werden was geen hotel, dus opnieuw navigatie ingesteld, kwamen we weer bijna naast de Walmart uit, haha, wel louche buurten gezien, veel verloedering en armoede. Vicksburg is gebouwd op allerlei heuvels, dat maakt het wel erg speels om doorheen te rijden.

Vanavond eten we wat op de kamer, en morgen richting New Orleans, we hebben een hotel geboekt voor 2 nachten buiten New Orleans rechtstreeks aan het strand aan Golf van Mexico, en daarvandaan gaan we dan New Orleans bezoeken.

Frank

Genieten he' 😊👍