van Hot Spring naar Memphis

Vanmorgen rustig opgestaan, het was erg mistig, dus geen uitzicht op het meer, besloten om niet binnendoor te gaan maar via de snelweg, we slapen vanavond in het Guesthouse at Graceland, naast Graceland. We waren hier vandaag al om 12 uur, konden helaas niet inchecken, dus tickets voor de tour gekocht hier in het hotel en met de shuttle van 12.30 uur naar Graceland. We hebben een tour geboekt om 13.00 uur.
Eerst op advies van een hele aardige dame de vliegtuigen van Elvis bezocht, je kunt er gewoon in, 24 karaat goud in de badkamer in het vliegtuig, een grote zitkamer, vergader/eetkamer, slaapkamer en badkamer, allemaal in het vliegtuig dat ‘Lisa Marie‘ heet. Er stond ook nog een klein vliegtuigje naast met ‘normale‘ stoelen.

Vervolgens terug naar onze tour, eerst een film over Elvis zijn carrière en leven en dan langs de tassen controle en uiteraard de foto van ons op Graceland (ja, ik hem ‘m gekocht 😂). We konden een tablet met koptelefoon meenemen met uitleg per kamer in het Nederlands, we hebben even geluisterd, maar we kijken en lezen liever zelf, dus die even in de rugzak gedaan. Toen het busje in en werden we naar de overkant gereden waar het huis is (Graceland Mansion) vervolgens het huis in. Toch indrukwekkend als je beseft dat hier echt geleefd werd en het er nog steeds zo uit ziet, echt jaren 70, een keuken, een jungle kamer, een huiskamer met veel wit, een eetkamer, een biljartkamer, een televisie kamer met bar in fel geel. De 1e verdieping mochten we niet op. Daarna naar buiten naar het kantoor van Vernon (zijn vader), net alsof de tijd heeft stilgestaan, ook nog een eigen racquetbal hal, met gym en lounch ruimte, heel apart. Maar het indrukwekkendste vond ik toch de meditation ruimte waar Elvis begraven ligt, met zijn vader, moeder, oma, maar ook zijn dochter en zijn kleinzoon, werd ik toch wel even stil van.
Daarna terug in het busje naar de overkant waar het alles van en rondom Elvis wordt tentoongesteld, zijn auto’s, kleding, gouden platen etc.inclusief uiteraard de souvenir winkeltjes, diverse mogelijkheden om te eten en even te zitten, we hebben wat gedronken op een van de terrassen, het was hartstikke rustig, dus we konden overal goed kijken, en foto’s maken.
Daarna zijn we naar de overkant gelopen naar het Guesthouse waar onze kamer inmiddels beschikbaar was, spullen uit de auto gehaald, en nu even afkoelen op de hotelkamer, het is 28-30 graden.
Vanavond gaan we hier in het hotel wat eten, wat een geweldig dag weer.
Ondanks dat het behoorlijk toeristisch is vond ik het zeer indrukwekkend 🤩.

Frits

Ja, imposant daar in Grasland, have fun!

Frank

Mooi verhaal Terry 😥